Onderwijsbelang stimuleert onderwijsnoviteit in het onderwijs. Dit behelst nieuwe onderwijsconcepten of versterken bestaande vanuit een ondernemende en creatieve aanpak. Wij zorgen voor de juiste samenhang en positief elan! Alles wat je niet op school leert is hierbij het motto.Wij zijn ontstaan vanuit WelZoWijs, de moederorganisatie van MONS.

Onderwijsbelang is een organisatie op de achtergrond. Wij zijn binnen onze totale groep al sinds 2011 betrokken bij alle onderwijsconcepten.

In 2019 zal Onderwijsbelang zich als zelfstandige organsiatie verder ontwikkelen.

• Wij kijken met de Tamarisk naar innovatieve vormen voor nieuwe schoolreizen.

Met de CBS Bijenschans kijken we naar de mogelijkheden voor creatieve vormen om leerlingen meer met ondernemerschap te laten doen in ludieke vormen.

• Met Leerpark Presikhaaf kijken we naar de mogelijkheden om meer aanbod voor hun leerlingen te creĆ«ren. Daarbij speelt contact met ondernemers de centrale rol.

Studenten van de studievereniging VOCUS inzetten bij onderwijskunde vraagstukken.

De middelbare School het Streek is een zeer ondernemende school. Wij helpen met unieke noviteiten voor deze school.