Wat is MONS?

Stichting Maatschappelijk Ondernemen Nieuwe Stijl (MONS) is de stichting die maatschappelijke bedrijven opricht of bestaande bedrijven laat excelleren. Dit doen wij op een praktische en innovatieve wijze. Mons adviseert, traint, matcht en faciliteert netwerken en projecten rond maatschappelijke betrokkenheid en sociaal ondernemen. Wij zijn netwerkbouwers, ontwikkelaars, denkende doeners en sociaal betrokken ondernemers. Wij richten ons op maatschappelijke opgaven die ertoe doen. Door samen te werken in de keten, krachten te bundelen en kennis te delen ondersteunen we organisaties bij het vinden van nieuwe of verbeterde services of producten om zo hun maatschappelijke opgave tot een oplossing te brengen. Ben jij de volgende organisatie die zich laat inspireren door MONS!

MONS onderzoekt, ondersteunt en onderneemt.
Wij zijn een participatie van WelZoWijs.

Organisatie

• De organisatie van MONS is laagdrempelig. Een team bestaande uit gedreven ondernemers staat aan de basis.
  • Jong Talent & Speciaal Talent krijgen bij alle participaties veel kansen.
  • Het bestuur van MONS vormt ook de directie van de organisatie. We zijn doeners dus korte lijnen.
  • Als maatschappelijk organisatie of bedrijf kun je met MONS samenwerken als partner.
  • Praktijkpioniers is ons innovatie label. MONS zet dit label in voor veel zaken als eerste kennismaking.
  • Ons werkgebied is met name Zuid-Holland, Gelderland en Drenthe
  • Ons kantoor zit in Ede en een dependance in Biddinghuizen
  • We drinken graag goede koffie op Schiermonnikoog

Wat maakt ons uniek?

• Wij kennen de wegen in de publieke sector maar kunnen dit ook zeer goed vertalen naar ondernemers
  • Wij geven iedereen kansen. Waar een wil is weg die soms heel lang kan zijn voor een doel
  • We beginnen aan zaken waar andere niet eens aan durven te beginnen
  • We zijn praktisch ingesteld
  • We durven kritisch te handelen en zetten door bij tegenwind
  • Er zijn vele beren op de weg daar kun je ook een krokodil bijzetten. Wat wij er meewillen zeggen durf te doen!

MONS -