Aanpak

PraktijkPioniers is een activiteit van de stichting MONS en gaat op een praktische manier nieuwe dingen ontdekken. Praktijkpioniers is onze optie van concreet doen!

Maatschappelijke organisaties hebben een idee, een vraag of willen een specifiek ding nader onderzocht hebben en bieden dit aan bij MONS. Vervolgens zoekt Praktijkpioniers het uit; ontdekken het ei van Columbus of maken het idee concreet.Door buiten de bestaande kaders te durven denken, werken we aan het hoogste rendement. Dit betekent voor als organisatie: nieuwe inzichten, bevestiging van de huidige koers en ontwikkelmogelijkheden voor de mens en de organisatie.

Resultaat wordt op papier gezet (op laten we zeggen maximaal 2 kantjes A4) en dit wordt overhandigt aan de organisatie.

Wil je Praktijkpioniers optimaal benutten dan pionier je met ons mee op Schier(monnikoog). Voor zeer speciale trajecten spreken we daar met je af.

Actuele Trajecten

• Voedselbanken.nl regio Biddinghuizen/Dronten helpen wij met het vraagstuk om meer jongeren te betrekken als vrijwilliger bij de voedselbank.

De VVV in Ermelo helpen wij met het kijken naar nieuwe kansen op het gebied van ondernemen. Daarnaast geven we een training. De bedoeling is dat is na het traject bij Praktijkpioniers vervolgtrajecten plaatsvinden via Ermelogroeit.

Zorginstelling ’s Heerenloo Ermelo, heeft WelZoWijs/MONS gevraagd vanwege hun kennis en expertise, over hoe je meer kansen en mogelijkheden kunt creëren voor een nieuw te ontwikkelen omgevingsgebied. ’s Heerenloo start in 2018 met de ontwikkeling van een nieuw centraal agrarisch gebied voor haar cliënten en bezoekers. Met o.a. een kinderboerderij, winkel, fruit- en pluktuin etc. MONS adviseert en denkt mee over, hoe er meer kansen op het gebied van ondernemerschap en nieuwe vormen van inkomsten kunnen worden gegenereerd.
    Een aantal activiteiten worden door WelZoWijs georganiseerd en krijgen een vervolg via participatie Ermelogroeit!

• Wij helpen het Museum het Pakhuis met Cultureel Ondernemerschap vorm te geven. Hoe kun je meer inkomsten halen uit andere bronnen dan alleen maar subsidies.
    MONS helpt daarnaast om te kijken hoe je meer bedrijven aan Museum kunt koppelen. Ook dit traject zal een vervolg krijgen binnen ErmeloGroeit.

Vaart WelZijn is de welzijninstelling in Assen. MONS bekijkt de mogelijkheden om meer inkomsten te kunnen werven voor jonge mantelzorgers. Hierbij doet MONS een beleidsonderzoek naar de kansen hiervoor.

Met Careander Ede bekijken de mogelijkheden voor een langdurig project om jong/oud met elkaar te verbinden met als insteek om niet niet eenmalige activiteit wat te doen.

Wij ondersteunen de founders van Skantina met het vinden van het juiste businessmodel. Skantina is een unieke belevenis om eten en skaten samen te laten komen. In Assen is er relatief weinig voor 12 tot 18 jarige. Skantina probeert juist voor deze doelgroep meer te doen.