Wat is Spelmatinee?
Spelen is een leuke manier om vaardigheden onder de knie te krijgen die we in het dagelijks leven goed kunnen gebruiken. Dat geldt niet alleen voor kinderen, ook volwassenen leren spelenderwijs onderhandelen, samenwerken of creatieve oplossingen bedenken. Spelen stimuleert de fantasie en zorgt dat de raderen in je denkhoofd soepel blijven draaien. Bovendien is het de perfecte manier om te ontspannen en samen plezier te maken.

Spelmatinee is bedoeld om mensen bij elkaar te brengen en om ideeën die daaraan bijdragen te laten groeien. We stimuleren en begeleiden ondernemers en onderwijzers én verbinden mensen van alle leeftijden met unieke spellen, om zo de samenleving een stuk gezelliger te maken.

Spelmatinee heeft naast een aantal ludieke varianten op klassiekers zoals bridge, dammen en sjoelen, ook een aantal kleine spelvormen in het assortiment in de categorie edutainment. Dat is een hip woord voor een vermakelijke bezigheid met een educatief element. Zoiets als leren en recreëren, want spelenderwijs kennis opdoen is zoveel leuker dan al die saaie reken- en taalboeken doorspitten.

Spelmatinee is in de periode van 1-10-2016 tot 31-12-2018 uitvoerig getest door WelZoWijs. Op basis van deze ervaringen zal Spelmatinee een maatschappelijk Onderneming nieuwe Stijl worden!

Voorbeelden van Spelmatinee

• Duosjoel. Een ludieke manier van met elkaar sjoelen!

• Het Dramspel is een variant met drie personen te dammen.
Een keer wat doen met Spelmatinee? Neem dan contact op voor de mogelijkheden met ons.

Onze initiatieven tot december 2018

• 50 leerlingen van het Streek uit Ede gaan in de periode van september 2018 tot december 2018 aan de slag om Spelmatinee van veel creativiteit te voorzien.

Met Kunstplaza Schurer ontwikkelen wij de variant van Spelmatinee in de regio van Assen! O.a. zijn wij met Kunstplaza Schurer de hoofdsponsor van een Bridgedrive op 1 december 2018 in Assen.

• Met de Samenwerkingsunie gaan wij 5 DUOSJOEL maken die beschikbaar worden gesteld aan maatschappelijke initiatieven in Woerden en omgeving.

In het najaar van 2018 organiseren wij in samenwerking met de Fontein een ludieke Spelmatinee voor jong en oud.

Met het GGNet in Apeldoorn organiseren wij voor haar bewoners in samenwerking met leerlingen van het MBO diverse activiteiten.

Met CBS de Bijenschans uit Breukelen gaan in schooljaar 2018-2019 ludieke vormen van de Spelmatinee uittesten.

• Met Careander uit Ede en Harderwijk organiseren en onderzoeken wij de mogelijkheden om in een langdurig samenwerkingsverband te kijken voor ludieke vormen van Spelmatinee.

Met Materra uit o.a Ermelo kijken wij naar de ontwikkeling van een Dramspellen en Duosjoelstenen.

Bij het mooie zwembad de Fuut mogen wij tijdens hun seizoensluiting onze nieuwe aanwinst van DUOSJOEL uit testen.

Met onderstaande organisaties hebben wij al een Spelmatinee mogen organiseren.