Spelmatinee is ontstaan vanuit Stichting WelZoWijs. Per 1-07-2018 wordt Spelmatinee een zelfstandig label van Stichting MONS. MONS zal Spelmatinee verder ontwikkelen tot een Maatschappelijk Onderneming Nieuwe Stijl.

Ontwikkeltraject
Lees hier het ontwikkeltraject van Spelmatinee

Wat is Spelmatinee?
Spelen is een leuke manier om vaardigheden onder de knie te krijgen die we in het dagelijks leven goed kunnen gebruiken. Dat geldt niet alleen voor kinderen, ook volwassenen leren spelenderwijs onderhandelen, samenwerken of creatieve oplossingen bedenken. Spelen stimuleert de fantasie en zorgt dat de raderen in je denkhoofd soepel blijven draaien. Bovendien is het de perfecte manier om te ontspannen en samen plezier te maken.

Spelmatinee is bedoeld om mensen bij elkaar te brengen en om ideeën die daaraan bijdragen te laten groeien. We stimuleren en begeleiden ondernemers en onderwijzers én verbinden mensen van alle leeftijden met unieke spellen, om zo de samenleving een stuk gezelliger te maken.

Spelmatinee heeft naast een aantal ludieke varianten op klassiekers zoals bridge, dammen en sjoelen, ook een aantal kleine spelvormen in het assortiment in de categorie edutainment. Dat is een hip woord voor een vermakelijke bezigheid met een educatief element. Zoiets als leren en recreëren, want spelenderwijs kennis opdoen is zoveel leuker dan al die saaie reken- en taalboeken doorspitten.

Spelmatinee is nog in ontwikkeling. In de verdere toekomst kun je meer informatie vinden op Spelmatinee.nl en op deze informatiepagina.
Interesse om mee te doen neem dan contact op met Joffrey